En af de største udfordringer i vores virksomhed er at fastholde kunder, eftersom vores levebrød primært kommer fra månedlige betalinger. Derfor er kunderelationen essentiel for at øge livstidsværdien af hver kunde, hvilket stiller høje krav til den enkelte medarbejder. Krav til at huske og strukturere sin hverdag for at kunne yde mest muligt på kortest tid, men det er ikke altid lige let.
Et CRM system er værdifuldt for kunderelationer, og kan heldigvis være med til at løse nogle af de udfordringer i en travl hverdag. Der er utallige muligheder med især SkyView CRMs platform, hvor du både kan styrke salgsprocessen, kundekontakten og ikke mindst de interne processer.
Bedre pipeline- og salgsstyring
Et godt opsat CRM system kan være med til at strømline salgsprocessen, og sørge for at ingen leads går tabt i manglende salgsstyring. Når et salgsemne kommer ind i et system som fx SkyViewCRM, så kan du oprette opgaver, notater og påmindelser, der sikrer at du ikke glemmer at vende tilbage eller følge op på det potentielle salgsemne. Bare fordi du har et salgsemne i røret, så er det ikke sikkert, at de er klar til at blive kunde. En salgsproces kan være længerevarende, og oftest skal en person eller virksomhed modnes over flere gange – derfor er det vigtig med opfølgning. Tilføjer du ydermere personlige notater i CRM systemet fra salgsmøderne, så er der bedre grobund for at skabe en relation til vedkommende, eftersom de vil være imponeret over du kan huske detaljer om dem.
Bedre relation til eksisterende kunder
For hver kunde du har oprettet i SkyView’s CRM system kan du tilføje opgaver, noter og lignende. Ligesom i et salgsøjemed kan vigtige detaljer være alt afgørende for de relationer, som du har med de eksisterende kunder. Ingen ønsker at føle sig overset eller værende ligegyldig som kunde, og derfor er det vigtigt, at du har styr på alt vedrørende kunde. Du kunne også ende ud i en situation, hvor en medarbejder går på barsel, ferie eller er langtidssygemeldt. Her er det vigtigt at alle andre vil kunne træde til, og det kan de kun hvis de har data og informationer tilgængelig omkring kunderne.
Bedre styring af egen tid
En anden fordel ved at anvende et CRM system, er at du kan bruge det til tidsregistrering. Registrering af tid lyder måske negativt, men det kan være for egen vindingsskyld at bruge det. Når du registrerer dit eget tidsforbrug ved enkelte opgaver, så bliver du mere bevidst om, hvordan du kan blive mere effektiv. Måske finder du ud af, at du bruger tid på ligegyldige opgaver, som ikke skaber værdi.
Til optimering af egen tid kan du også oprette tasks til dig selv i SkyView CRM, som hjælper dig med at holde et overblik over dagen eller ugens opgaver. På den måde kan du ca. spare en time i gennemsnit om dagen, eftersom du kan skabe et overblik med det samme via CRM systemet.
Bruger I stadig ikke et CRM system i jeres virksomhed, så kan jeg anbefale at tage et kig på det. Vi har brugt det i ca. et halvt år nu, og kan allerede se markante forbedringer i vores performance ift. salg og kundehåndtering. Jeg kan se klart og tydeligt, at mine relationer er blevet bedre med min kunder. Jeg glemmer ikke vigtige detaljer, og jeg er altid på forkant med deres spørgsmål og indvendinger.